AFFÄRSVILLKOR
Betalning
SimplyPoster accepterar betalning med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard och JCB. Betalningen dras från ditt konto först när varan skickas.
SimplyPoster använder en godkänd betalningsserver som krypterar all kortinformation med SSL-protokoll (Secure Socket Layer). Det innebär att det inte går att avläsa din information.
Leverans
När du gör din beställning, skickas den som regel inom 24 timmar. Vi använder PostNord för leverans av försändelser. Vi strävar efter att leverera din beställning inom 1–3 arbetsdagar efter din beställning.
Reklamationsrätt
Vi lämnar 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller utförande.
Reklamationsrätten gäller inte fel eller skador som uppstått vid felaktig hantering av produkten/tjänsten.
SimplyPoster täcker returkostnader i rimlig omfattning.
Vid returnering
Du kan rikta förfrågningar och skicka reklamationer till:
SimplyPoster ApS
Lille Lyngbyvej 8 C
3320 Skævinge
Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.
Återbetalning
Om det överenskommits om återbetalning betalar vi beloppet till det kort som köpet genomfördes från.
Ångerrätt
Vi har 14 dagars full returrätt på varor som köpts i vår webbshop.
Perioden räknas från den dag du mottar beställningen.
Du får själv betala kostnaderna för returen.
Om du vill utnyttja ångerrätten ska detta anmälas till oss senast 14 dagar efter köpet och du ska returnera försändelsen senast 14 dagar efter anmälan.
Anmälan skall göras via e-post på support@SimplyPoster.com. I meddelandet ska du tydligt uppge att du vill utnyttja din ångerrätt.
Varans skick när du skickar den i retur
Du är bara ansvarig för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastslå varans art, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord kan du prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.
Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan, betraktar vi den som begagnad, vilket innebär att du när du ångrar köpet endast får tillbaka en del eller inget av köpesumman, beroende på varans handelsvärde.
För att få hela köpesumman i retur kan du alltså göra detsamma som man kan i en fysisk butik. Du får testa varan, men inte ta den i praktisk användning.
Klagomöjligheter – översikt och länkar:
Har du ett klagomål på en produkt som köpts i vår webbshop kan det skickas till:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk
Om du är konsument och bosatt i ett annat EU-land kan du inlämna ditt klagomål till EU-kommissionens onlineplattform för klagomål.
Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du inlämnar ett klagomål här ska du upplysa om vår e-postadress:
support@simplyposter.com